31 października 2014 r. serwisy:
e-Inspektorat.ZUS.pl - Serwis obsługi Klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych e-Inspektorat

OGÓLNY

PŁATNIK SKŁADEK

UBEZPIECZONY

ŚWIADCZENIOBIORCA

LEKARZ

UE
Witamy w serwisie e-inspektorat.zus.pl  | Wyszukaj:
Aktualności Aktualności
Przewodnik po serwisie Przewodnik
po serwisie
Katalog tematyczny serwisów ZUS Katalog tematyczny serwisów ZUS
Co powinieneś zrobić, gdy... Co powinieneś zrobić, gdy...
Chcesz załatwić sprawę? Chcesz
załatwić sprawę?
Sposoby załatwiania spraw dotyczących płatników
Przedmiot sprawy
Rozwiązywanie problemów pojawiających się podczas użytkowania programu "Płatnik"
Grupa tematyczna: Pobranie, instalacja i obsługa programu "Płatnik" Data ostatniej zmiany: 5 października 2011 r.
Opis sprawy
W sytuacji kiedy płatnik użytkujący oprogramowanie udostępniane przez Zakład natrafi na sytuację, która nie jest wyjaśniona w dokumentacji oprogramowania / pomocy wewnętrznej programu / dokumentacji opisującej proces składania dokumentów ubezpieczeniowych do ZUS, płatnik może przekazać swoje uwagi dot. w/w sprawy do ZUS.

Efektem przekazania informacji może być w zależności od jej treści:

  • udzielenie odpowiedzi wyjaśniającej niejasności,

  • aktualizacja dokumentacji udostępnianej płatnikom,

  • kwalifikacja problemu jako błędu oprogramowania i podjęcia działań zaradczych.
  • Miejsce i sposób złożenia sprawy oraz odbioru odpowiedzi
    Podstawowym sposobem wyjaśniania spraw jest kontakt z infolinią programu "Płatnik".

    Infolinia czynna w dni robocze w godzinach pracy jednostek terenowych.

    Numer: 0 801 410 410, opłata (brutto) 0,49 PLN/min. połączenia.

    Zapytania można przesyłać na następujące konto poczty elektronicznej infoplatnik@zus.pl

    Rozpoznany problem można opisać i zgłosić także poprzez serwis internetowy ZUS: e-inspektorat.zus.pl, zakładka "Pomoc/Zgłoś problem pracownikowi ZUS". Są tam także publikowane wyjaśnienia, zidentyfikowane przyczyny skutkujące pojawieniem się problemów.
    Terminy
    Od momentu wysłania zapytania na wyżej wymienione konto, do chwili otrzymania odpowiedzi zwrotnej nie powinno minąć więcej niż 3 dni.

    W przypadku kontaktu telefonicznego odpowiedź powinna być udzielona podczas rozmowy z klientem. W sytuacjach wyjątkowych, po uzyskaniu dodatkowych informacji przez konsultanta, nie później niż następnego dnia.
    Gdzie można znaleźć informacje związane ze sprawą lub pomoc merytoryczną
    Jednostka terenowa ZUS: poradniki i podręcznik użytkownika programu "Płatnik" zawarte na płycie CD z programem.

    Odpowiedzi na problemy zgłaszane przez płatników dostępne są w zakładce "Pomoc/Zgłoś problem pracownikowi ZUS".
    Sposoby uzyskania pomocy przy realizacji sprawy
    Telefonicznie:

    Infolinia obsługi programu "Płatnik".


    Poprzez Internet:

    Konto, na które mogą kierować pytania użytkownicy programu "Płatnik": cot@zus.pl
    Zgłoś problem pracownikowi ZUS poprzez formularz dostępny w zakładce "Pomoc/Zgłoś problem pracownikowi ZUS". Tam też publikowane są wyjaśnienia problemów.

    W jednostce ZUS:

    Stanowisko Punktu Rejestracji (zobacz: dane teleadresowe i zadania realizowane na stanowisku Punkt Rejestracji).

    Zapoznaj się ze szkoleniami organizowanymi przez ZUS.
    drukuj opis sprawy

    POMOC

    TWOJE PRAWA I OBOWIĄZKI

    PLIKI DO POBRANIA
    Program "Płatnik" Program "Płatnik" Kliknij, aby przejść do strony pobierania programu "Płatnik"
    Formularze ZUS Formularze ZUS Kliknij, aby przejść do listy formularzy

    Jeżeli znasz symbol, którym oznaczono formularz, możesz go odszukać. Wpisz oznaczenie w poniższe okno i naciśnij "Szukaj"
       Szukaj
    Inne pliki Inne pliki Tutaj znajdziesz inne materiały (informatory, wydawnictwa, ulotki...) dostępne w postaci plików gotowych do pobrania
    Słownik pojęć Słownik pojęć
    Zapewnienie prywatności | Zapewnienie jakości | Regulamin Serwis RSS | Mapa | O serwisie | Szkolenia | Pomoc | Do góry
    ZUS - strona podmiotowa BIP Ustawa o dostępie do informacji publicznej Wzór wniosku o udostępnienie informacji publicznej